Ernst-jan Tak

Ernst-jan is directeur van de Klanthousiasme fabriek. Hij is ondernemend, commercieel, strategisch en resultaatdenker. De “KlanthousiasmeFabriek” is hem op het lijf geschreven. Ernst-jan is een echte klantenman en stelt in zijn handelen als ondernemer en manager altijd de klant centraal, hij gaat voor enthousiaste klanten.

Het woord “Fabriek” staat voor het daadwerkelijk implementeren van Klanthousiasme. Ernst-jan is een mensenmens en vindt het heerlijk om met een team van mensen aan de slag te zijn en resultaten te halen. Hij is een doener met visie. Hij zal niet langs de kant gaan roepen hoe het beter moet, hij zal meespelen en een belangrijke bijdrage leveren aan het teamresultaat.

“ Ernst-Jan is een van de meest (klant)gedreven en resultaatgerichte managers die ik ken met de unieke eigenschap om binnen deze enorme drive altijd oog te houden voor zijn mensen. Hij motiveert, inspireert en irriteert door de vinger direct op de zere plek te leggen. Zowel op conceptueel strategisch als op operationeel niveau voelt Ernst-Jan zich thuis. En zijn enorme productiviteit maken hem een genot om mee te werken ”.

Micha Willemse, Ondernemer en directielid PostNL over Ernst-jan

Ernst-jan heeft zijn eerste jaren werk ervaring opgedaan in operationele management functies bij Fokker en Gemplus (nu Gemalto). Eind jaren 90 is hij als ondernemer – met partners – gestart met Print & Mailbedrijf Euro Mail Rotterdam. Gezamenlijk hebben ze het bedrijf laten groeien tot de grootste landelijke speler in deze markt. In 2006 hebben ze Euro Mail verkocht aan PostNL. Sinds de overname heeft hij zich als directeur Euro Mail enorm ingezet voor zowel de ontwikkeling van Euro Mail als zelfstandig bedrijf als het partnership tussen Euro Mail en de commerciële organisatie van PostNL.