Kennisbank

Gelukkige werknemer presteert een stuk beter!

Geplaatst op 5 januari 2017 - door

Slechts 10 procent van de werknemers wereldwijd heeft het gevoel dat de bedrijfsleiding haar ondergeschikten behandelt als het meest belangrijke onderdeel van de organisatie. Dit blijkt uit een enquête onder 90.000 werknemers die door het Canadese managementadviesbureau Towers Perrin is afgenomen. Dat is geen positief nieuws. Enthousiaste en betrokken werknemers zijn een essentieel bestanddeel van succes. De bedrijven met het hoogste percentage betrokken werknemers kennen een gemiddelde winstgroei van 20 procent per jaar, terwijl de bedrijven met onverschillige werknemers gemiddeld een derde deel van de winst verliezen.

De uitkomsten zullen niemand echt verrassen. Maar hoe komt het dan dat zo weinig organisaties écht aandacht besteden aan dit wezenlijke onderdeel voor succesvolle bedrijfsvoering? Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn? Wie de 4 A’s van Houden van (interne) Klanten hanteert, komt een heel eind:

  • de A van afspraken nakomen,
  • de A van aandacht,
  • de A van attitude,
  • en de A van aannames.